Herenigd!! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van siebennelie - WaarBenJij.nu Herenigd!! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van siebennelie - WaarBenJij.nu

Herenigd!!

Door: Sieb en Nelie

05 Maart 2010 | Kenia, Watamu

Eindelijk zijn wij dan na 7 weken weer bij elkaar. Wij zijn er allebei over eens dat dit de laatste keer zal zijn, omdat het (gelukkig) van beide kanten niet helemaal beviel. Op 11 januari vertrok Sieb alweer naar Sudan om weer aan het werk te gaan. En er was genoeg te doen in Sudan! Het financieel jaar moest afgesloten en de jaarlijkse audit door Deloitte worden voorbereid en daarvoor moest nog ontzettend veel gebeuren. Daarnaast moesten op logistiek gebied alles weer in gang worden gezet, diverse auto’s uit het wagenpark worden gerepareerd en inkoop weer in gang worden gezet. Ook op personeelsgebied moesten conditions of service worden herzien, personele bezetting opnieuw gepland en contracten getekend worden. En om er voor te zorgen dat er voldoende geld binnen blijft komen moesten er ook nieuwe projectvoorstellen worden voorbereid en geschreven. Al met al recept voor lange dagen en soms nachten werk. Gelukkig is al het werk uitgemond in een tijdige en volledige volbrenging van beoogde activiteiten. Missie geslaagd! En nu tijd om even op adem te komen aan het strand van Kenia. Heerlijk genieten!

Nelie heeft in de tussentijd in Nederland niet stilgezeten. Er was nog genoeg werk te doen voor Marianne Center dus daar heeft ze zich volledig op gestort. Ze heeft sponsoren bezocht, nieuwsbrieven gemaakt, financiële plannen opgesteld, cheques in ontvangst genomen, 4 keer in de krant gestaan, nieuwe sponsoren mogen verwelkomen en een gastlezing gegeven voor studenten die graag in het buitenland willen werken. Dankzij deze gastlezing zullen er drie HBO studenten in april voor 10 weken bij Marianne Center gaan stagelopen om mee te helpen met het organiseren van open dagen en andere evenementen, en met het opzetten van de inkomensgenererende activiteiten. Daarnaast heeft ze ook nog Stichting Marianne Center opgericht om het fondsenwerven in Nederland te vergemakkelijken. Zoals je kunt zien heeft ze zich niet hoeven vervelen.
Vorige week heeft Nelie bij Marianne Center in Kenia gezeten. Het was ontzettend leuk om met eigen ogen te zien hoe het gaat met Marianne Center. Te bedenken dat wij twee jaar geleden alleen een plan op papier hadden en dat er nu een heus centrum is waar 12 studenten de activiteiten al volgen en meer zich aanmelden. We zien dit als een grote zegening en wij hopen dat de zegeningen mogen blijven komen zodat wij de verstandelijk gehandicapte mensen kunnen blijven helpen.
De gehandicapte studenten waren helemaal enthousiast toen ze Nelie zagen en er ontstond meteen een ruzie over wie naast haar mocht zitten. Op www.mariannecenter.org kun je al een aantal van onze studenten bewonderen. Het zijn stuk voor stuk schatten en ze genieten volop van de activiteiten van Marianne Center. Af en toe ontstond er een hels kabaal in Marianne Center waardoor Nelie er geschrokken heen liep omdat ze dacht dat er een ruzie gaande was. Maar dan bleek dat ze dikke lol met elkaar hadden en ze het uitgierden van het lachen. Fantastisch toch! Ook het personeel gaat super met ze om. Zelf de bewaker speelt met ze en dat vinden ze natuurlijk allemaal helemaal geweldig. Het managementteam is fantastisch en ik was erg onder de indruk van ze tijdens een hele dag durende vergadering. Er moet nog een hoop gebeuren maar het ziet er erg veelbelovend uit. Binnenkort zullen wij de locatie helemaal gaan inrichten en nieuwe activiteiten starten waaronder het houden van kippen en het maken van sieraden. Wij zullen jullie op de hoogte houden over het reilen en zeilen van Marianne Center.

Met Nelies schouder gaat het goed. Ze mocht eerder weg dan men in de eerste instantie voor haar in de planning hadden omdat het zo goed ging. Wij zijn ontzettende blij over hoe het revalidatieproces is verlopen. Bijna geen pijn gehad en fysiotherapie wat zonder slag of stoot ging en ook nog eens erg gezellig was. Het zal nog wel een maand of 5 duren voordat ze weer kan volleyballen (als ze dat ooit nog aandurft), maar zwemmen en lichte krachttraining mag ze alweer doen. Het is mij al met al ontzettend meegevallen, hoewel de tijd zonder Sieb toch echt geen pretje was. Gelukkig heeft ze zich erg nuttig kunnen maken en had ze heel veel fijne mensen om zich heen, wat de tijd zonder Sieb een stuk gemakkelijker maakte.

En nu gaan wij eerst heerlijk genieten van de zon, zee en strand aan de Keniaanse kust. Eindelijk met z’n tweetjes!!!

Liefs Sieb & Nelie